Ellas rapport

I lördagskväll rastade jag matte på klubben, det var ju tävling där. Fast jag hade lite mycket sprall i benen :P Så det gick inte sådär jättebra. Fast jag gjorde en massa grejer som var bra, typ platsen och linförigheten och hoppet sa matte att jag var bäst på!

En sak jag inte var bäst på var läggandet under gång, eller ja... Jag var ju bäst, det var bara det att matte var inte snabb nog att kommendera så jag hann lägga mig ner före *hihi* Sen när vi skulle göra ställandet så jäklar skulle hon få se! Fy tusan vad snabbt jag la mig ner! Ha där fick hon! Och som jag viftade på svansen sen när jag låg och väntade. Men när hon vände sig om så börjar hon SKRATTA!!! Och TL skrattade med.. De är allt bra konstiga de där människorna..

Tur att man har en matte som inte blir arg när man är lite kreativ, tänk om hon hade blivit sur på mig? Jag vet att det finns sånna mattar och hussar för jag har sett dem. Tur att vi inte känner några sånna, vi känner bara snällisar =)



Matte har lite andra konstiga saker för sig med, hon går ut varje dag och klappar Fröken-hästen, sen mumlar hon ett tag innan hon går in igen. Man förstår sig inte på henne riktigt. Samma sak med Whitneys valpar, där blir hon alldeles till sig och pussar och kelar en massa med dem. De är ju liksom bara äckliga små råttor! Sen när jag ska smyga upp och ge dem lite smäll då blir hon ARG på mig. Hon borde faktiskt vara tacksam istället!

Som när jag & Eskil-katten hjälpte matte att fånga fladdermusen som hade flyttat in hos oss, fy jädrans vad bra vi var! Vi jagade den in i kattrummer och sen tog matte fast den under en burk. Sen fick vi inte jaga den mer för då släppte hon ut den. Fast jag såg allt att hon var skraj för hon grät en massa och skrek ;) Som tur var så hjälpte vi henne, Pepsi däremot gömde sig i mattes säng under täcket. Hon trodde att matte var arg och då gömmer hon alltid sig, hon har inte kommit på svanstricket ännu :P

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: christel

Hallö.. nu e vi på spåret tänkte jag säg :D jag börjar spåra nu igen och får hoppas jag kommer med någon spårtävling snart..hmm. iallafall så spårar jag gärna nåndag med dig om du har tid och lust..har hittar jättefin spårmark i tönnersjö..så jag tycker du ska ta dig hit till oss och spåra..kramis

Postat av: christel

Halloj. hoppas och väntar att du klarar av att skicka länkar så jag kan blogga filmen :-)

vart skoj att se dig idag, ibland hinner man inte med alla..Rebell saknar dig ;-) han har ju inte haft någon att göra karate sparkar på :D

vi ses på tisdag....see yaa

Postat av: Lisa

Ja det var riktigt kul att träffa dig med, ska bli superkul att spåra i morgon! Saknar helt klart gangster-Rebellen med ju, min agility-stjärna ;) Men jag är glad över att mina äggstockar sliper karatesparkar :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback