L7-S1 syndrome

Ella har varit hos sin sjukgymnast Birthe idag och fått mer akupunktur och lite vattenträning. Vi diskuterade hennes problem och att det är skumt att hon aldrig blir bra. Birthe tror att hon har fått något som kallas L7-S1 syndrome, en ryggkota som är för trång som gör att nerverna kläms. Så hon ska in på röntgen på tisdag igen och få röntgat ländryggen denna gång. Hoppas inte det är det!!!!!!!! Det går nämligen inte att bota mer än med en operation och det är inte ens säkert att det blir bra då. Detta innebär att hon har helt fått agilityförbud för hon får inte hoppa, lydnaden kan vi egentligen bara glömma mer än klass 1 och hon får inte träna skyddsarbete ;)

Jag orkar inte det här, vill bara att hon ska slippa ha ont. Vill ha henne frisk! Hon har legat här på mitt skrivbord hela dan och bara varit hur död som helst. Akupunkturen hjälper jättemycket men det är inte kul att se hur ont hon har när Birthe sätter nålarna och hur ont hon har nu efteråt. Det går över efter ett par timmar och då är hon jättepigg och glad men just nu har hon ONT! Men nu och ett par timmar framåt så sover hon..


Fan... Jag vill inte vara utan min älskade hund!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: R2

Man kan bli helt slut av akupunktur, jag sover gärna ett par timmar efter behandling. Men svarar man på det hjälper det otroligt mycket. Det känns bara när nålarna sätts och sedan när de stimuleras, sen känns det inget alls, bara lindrar.Så håll ut - jag tror inte att hon har ont efteråt - jag har aldrig haft det. Men fy vad trött man blir.

Postat av: Lisa

Det verkar helt klart som att det hjälper på henne så vi ska fortsätta med det. Däremot kommer jag nog vara lika blödig varje gång nålarna ska sättas! Men tur då att det är som du säjer att det bara gör ont när de sätts och när hon snurrar. Hon somnade sist mellan insättning och snurr!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback