I'm back!

Och nu har jag lite tid över till att uppdatera =O)


Helgen var ganska lugn, blev inget Tallis i fredags för jag var så sjukt trött. Tittade på Let's Dance med Ola istället och somnade innan man fick veta vem som vann. Roligt sällskap man är ;)

Lördagen var jag ganska lat med, slappade typ hela dagen och var hos mamsen & papsen på kvällen. Vi åt räkor och det var sååååå jäkla gott! Tittade på Körslaget också men det var inget bra alls, det sög..

Söndagen var jag faktiskt ganska duktig, på förmiddagen var jag ute ch red med Lotta. Det var väldigt kul & mysigt att komma ut, Lotta red Frökis och jag tog Linda. Och för ovanlighetsens skull så var Linda lugn och sansad och kunde tilloch med skritta!!*wow* Korta studer tilloch med på långa tyglar, jätteskönt att slippa bråka med henne. Fröken skötte sig också med bravur, vi galopperade uppför världens bästa galoppbacke och trots att Lotta var säker på att hon skulle trilla av så gick det kanonbra. När vi kom upp så hade hon ett smile som gick nästan hela vägen runt ansiktet typ såhär ---> :OD

Var jättekul att få sällskap ut iaf och vi ska nog försöka ta oss ut ihop lite regelbundet! Hennes Charlie är ju inte inriden ännu och jag lyckas ju inte få med Jan ut så ofta som jag vill så det hade ju varit skitabra!

Efter det så åkte jag ner till Hasse och hämtade lite hö, så nu slipper hästarna svälta. När jag kom hem så kom mamma & pappa upp promenerandes på gården och villa ha fika. Fram med fikan och efter det tog pappa min bil ner till dem och jag & mams gick ner med hundarna. Väldigt skön promenad för det var kanonfint väder!



Igår fick jag på mina sommardäck på bilen och mina nya fälgar, de var skitsnygga! Så nöjd att jag fick dem..
image23

Longerade Fröken på eftermiddagen efter jobbet, hade medhjälpare också. Katten hängde i snärten på longerspöet hela tiden! Var lite svårt att använda det då =) Borstade igenom Fröken ordentligt och hon blev jättefin, riktigt blank trots att hon fortfarande har vinterpäls. Lite tråkigt med hennes färg bara, man kan inte få den där riktiga metallic-glansen i hennes päls. Windy var ju kolsvart så hon kunde man få riktigt blank, Pärla med för hon var också mörk så dem kunde man få att glänsa på riktigt! Fast Frökis blev jättfin hon med, hon stod och halvsov och njöt när jag fixade och donade. Var ganska längesen jag hade ro till att bara stå och borsta så länge. MYSIGT värre var det iaf!

När hon var klar och stallet var fixat så gick jag samma promenad ner till mamma och pappa igen, Pepsi var trött efter igår och gick supersakta. Men det struntar jag i, hon får faktiskt pinna på och hålla samma tempo som mig och Ella. Enda undantaget är när det är snårigt och så för då har hon ganska svårt att ta sig fram, hon är ju inte speciellt smidig ;) Pappa körde mig hem sen och kvällen spenderade jag med en grensax i högsta hugg och klippte grenar och eldade gräs. Kände mig riktigt duktig faktiskt och somnade gott igår kväll :O)

Långt och mycket skrivet men så går det när blogger envisas med att ligga nere när jag vill blogga.. *haha*

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lotta

Ola somnade också lagom tills vinnarna skulle utses i Let's Dance.. ;O)
Jag tycker det var supermysigt att komma ut och rida. Vi får ta det snart igen! I helgen ska jag uppåt, till släkten, men kanske helgen därpå?

Postat av: Lisa

Nästa helg går bra på lördag em eller söndag. Är förhoppningsvis på körkursen på lördag! Fast jag har inte fått några papper ännu..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback