Hästjakt

Igår skulle Helén ut och rida på Fröken och jag skulle gå med hundarna som vanligt. Allt gick fint tills vi kom så vi var på hemväg då Frökis tyckte att hon ville springa hem. Ingen fara för Helen fick stopp på henne, under tiden de står och väntar på att jag och vovvarna ska komma ikapp så så ser jag helt plötsligt hur Frök flyger iväg och vänder hemåt. Bockar mitt i svängen varpå Helen flyger av rakt ner i diket och hästen galopperar hemåt... På landsvägen!!!

Springer fram till Helen så fort jag kan och sliter upp ungen ur diket, ingen fara med henne som tur var. Hon hade inte slagit sig utan blev "bara" rädd så hon storgrät en bra stund. Under tiden ser vi hästrumpan med den randiga fjordsvansen försvinna bort över vägen och ner på cykelbanan. Shit vad rädd jag var att det skulle komma en bil...

Bara att börja gå hemåt, ringde hem till Jan & Gunilla så de skulle kunna ta henne när hon kom hem. Ingen som svarar! Som tur var så var Jenny därhemma och hade sin telefon med sig. Så när vi hade gått hela vägen hem så var som tur var hästen infångad och utan skador. Däremot var hon helt slut efter att ha sprungit i full galopp hela vägen hem, fick iaf upp Helen på henne för att skritta av. Fick sätta på både inspänning och longerlina för att Helen skulle våga sig upp igen men sen gick det bra och vi kunde efter 45 min plocka bort först longerlinan och sen även inspänningarna.. Stackars Helen!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sanna

Ha en bra dag:)

Postat av: Lotta

Stackars Helén! TUR att de gick bra! *puh*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback